Fritidsforskaren

En blogg om vardagen för oss som arbetar med fritidsforskning på heltid

livet återgår

Publicerad 2012-11-13 17:18:30 i

Långsamt börjar jag inse att livet måste gå vidare. Idag mötte jag träningsgänget på GMBK för lite lydnadsträning. Vi har inte gjort något på flera dagar och Spero var lite okoncentrerad, men det kändes skönt att komma igång. Vädret måste man ju nämna i dessa regniga dagar. Det var uppehåll hela dagen, helt otorligt. Speros lydnad är inte riktigt bra ännu men hoppet mellan 2an och 3an är ju jättestort. Många nya moment som skall läras in. Vi har ju klart lite problem kvar men jag tror att när vi lyckats med det så blir det bra. Nu klarar han störningar bra, idag var det mycket av det på klubben. Han är fortfarande lite svajig i fria följet men jag är helt övertygad om att det blir bra med tiden. Upplägget vi hade var jättebra. Varje ekipage fick 15 min träning och med det kommer man långt om man planerat sin träning rätt. När alla kört en gång var det fika och sedan körde vi en gång till. Då kan man focusera på enstaka moment som kanske inte var så bra. Det blev en lång dag, vi träffades 9.30 och var klara ca 14.00. Sedan åkte Ki med mej hem för att få ett spår till Bibbi, ängsspår. Hon löste det jättefint även om hennes tempo kunde blir bättre. Fast det är klart att med det tempot bör hon ju klara att ta alla pinnar. Vi var precis klara då kom regnet.
Nu ligger Spero och sover, han är trött. Jag skall sätta mej framför burken och inte göra något. 
Tack alla goa träningskompisar för en kanonfin dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela