Fritidsforskaren

En blogg om vardagen för oss som arbetar med fritidsforskning på heltid

vad händer

Publicerad 2013-01-29 10:12:41 i Allmänt,

även vi här på västkusten har haft några fina vinterdagar.
Det gällde att passa på att vara ute och njuta av dagen.
Vi koncentrerar oss som vanligt på våra elitmoment och 
jag känner att det blir bättre o bättre. Den förbaskade
fjärren har jag slitit med och nu äntligen har han fattat att
bakbenen skall vara stilla. Att lägga sej bakåt var ett jätteproblem
för han fattade inte. En dag låg bollen framför honom av 
misstag och när han skulle ta den sa jag ligg, han la sej bakåt!
Jag började använda bollen framför honom och han la sej så
jättefint bakåt. Nu har vi tränat det så att han inte längre 
behöver bollen utan han lägger sej bakåt. Ibland är det svåra
lätt!
jag fick ju en baksten i julklapp och äntligen har mina
grejor kommit som jag beställde till. Jäskorg och spade
att kunna ta brödet med. 
det blev ett ljust bröd på surdeg som blev riktigt bra.
så är det den förbaskade buren som jag har till salu. 
Den är 3 cm för stor för att jag skall kunna stänga 
bakluckan med baksätena i. Dom sätter jag in när jag
skall besikta bilen och när det är klart åker dom ut igen.
Hade varit bra att kunna ha dom i bilen hela tiden. Men 
att sälja en sådan dyr bur är inte lätt, vill ju inte ge bort
den. Men det är ju ingen panik och får jag inte det jag vill
så fortsätter jag med att plocka ut mina säten.
 
Så har vi då dessa löptikar. Jag har ju haft 3 st schäferhundar
innan och aldrig haft problem med löptikar, dom har gått med
höglöpande tikar och låtit dom vara. Visst om jag hade gått
därifrån så hade det säkert hänt saker. Spero har haft täta kontakter 
med löptikar och det har gått jättebra, till nu. Han blir 3 år i april och
det märks. På grusvägenhar det gått en löptik och han har den senaste
veckan varit alldeles tokig. Ligger inne o piper, har inte ätit på 4 dagar,
kan inte göra ifrån sej, väcker mej på nätterna. Igår fick jag ta in honom
för han satt på altanen och ylade, grannen trodde det var vargen haha.
Men konstigt nog sticker han inte från trädgården trots att han kan, det
finns flera hål i häcken som går att smita igenom. Han springer utefter häcken
och gnider bakdelen mot häcken, han försökte rida på min kompis. Ja ni hör
vilket elände. Men han mår nog sämst själv av detta. Han fattar inte heller att
han har koppel på sej när vi går ut, jag är orolig att han då sticker och letar
efter löptiken. Men han är ändå dukig för han kan koncentrera sej på sin
träning och jobbar lika bra som vanligt. Jag märker oxå av att han är "två
femtonåringar på moppe" just nu. Riktig trotsålder! Ropar jag på honom så
kan han titta på mej och ställa sej och pinka, är vi ute och gå så trotsar han
hela tiden. Om vi möter någon har jag alltid sagt till homom "gå här" tills vi
passerat, nu stannar han framför mej och frågar om jag verkligen menar vad
jag säger. Det gör jag! Detta är ju en ålder som hos vissa kan vara svår men
jag visste ju inte hur jag skulle hantera det eftersom jag aldrig mött detta förut.
Har alltid sagt till kompisar att "jaja ni får väl prova med ledarskap" haha nu vet
jag vilket helvete dom hade.

Kommentarer

Postat av: Susan

Publicerad 2013-01-30 16:19:11

Här har vi ditt väder nu, regn och blåst och jag är inte nöjd :(, gillar ju snö och kallt :)
Bra hund som testar om matte är värdig att vara ledare ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela