Fritidsforskaren

En blogg om vardagen för oss som arbetar med fritidsforskning på heltid

vallhagen/massage/viasat

Publicerad 2012-10-17 17:32:50 i

Imorse var vi i fårhagen och idag var han så himla bra. Det känns som om det börjar lossna på riktigt. Har även förlängt vallpasset, förut var jag rädd att träna för länge men nu orkar han en hel del. Idag blev det ca 1 tim effektiv vallaning. En jättetrött Spero som la sej en stund när vi kom hem men redan efter 1 tim var redo för nya uppgifter, han har en enorm återhämtningsförmåga. I vallhagen var oxå Britt-Liz och Noel som tyckte det var jättekul att se honom.
på eftermiddagen var det besök hos Belina för att kolla
upp honom, inte för att han har några besvär men om 
jag gör det regelbundet så minimerar jag eventuella
skador. Han hade någon/några muskler som var lite
spända men inget allvarligt. Känns skönt att kunna
åka och kolla upp honom med jämna mellanrum.
 
Så till historien med Viasat! Dom ger sej inte och det
gör inte jag heller. Jag har kollat lagtexten och via
konsumentombudsmannen fått lite råd. Lagen säger 
klart att det är 14 dagars ångerrätt från det att jag tagit
mot varan, det är helt klart. Detta under förutsättning att
jag både före och efter leveransen fått besked om detta.
Där har vi det, alla samtal spelas ju in och jag kan inte dra
mej till minnes att försäljaren nämnde något om det. Idag fick
jag via mail från Viasat reda på att i paketet som jag hämtade
ut från posten skall innehålla detta i skrift. Nu har jag vänt ut
och in på allt som ligger i paketet men inte ett enda papper
ramlar ut. Försöker förklara det för Viasat men nä dom står
på sej. Jag tar då och skickar ett mail till Plus och Kalla fakta!
Där skriver jag bl a att jag tycker det är helt ok med 14 dagars 
ångerrätt om man kan få den tiden på sej att kontrollera det jag
beställt. Nu tog det ju 13 dagar från det att jag hämtade paketet
tills det att parabolen satt på taket. Det innebär att jag har 1 dag på
mej att kolla igenom allt som jag har gratis 3 mån, hela utbudet!
Men nu är det som det är och jag tänker fortsätta strida mot dom,
sista ordet är inte sagt ännu.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Susan

Publicerad 2012-10-17 22:49:26

Go girl, stå på dig. Ibland får man välja sina strider och rätt ska vara rätt. Lycka till :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela