Fritidsforskaren

En blogg om vardagen för oss som arbetar med fritidsforskning på heltid

En helt vanlig dag.

Publicerad 2012-10-19 18:00:33 i

Dagen började vid sjutiden med en morgonpromenad i regnet. Kaffe och nättidningen, kröp sedan ner i sängen igen. Mörkt o grått ute jag börjar verkligen tröttna på detta. Men eftersom det inte går att ändra på så får man stå ut. Det blev att sanera hemmet och få lite ordning på allt som bara flög omkring, dammråttorna. Damsugaren käkade glatt upp dom och moppen gjorde sitt till. Ut med Spero, han sprang ut på ängen som nu är en leråker, jag som hade nystädat. Han fick ligga en stund på altanen för att torka det värsta. Att torka en lerig BC är ett jättejobb och efter att ha använt 3 st plutodukar tyckte jag att han kunde gå in. Det var dumt! Var han än la sej så blev det en grushög kvar, men om inte han skitar ner så har jag ju inget att göra och snabeldraken får gå hungrig.
 
Bakade 2 st kaffeburksbröd och lagade mat, Martin kom förbi och fick det glada beskedet att jag inte längre har Viasat. Dom orkade nog inte med mej :-) Jag har ju terroriserat dom varje dag och idag sa dom att dom skickar en retursedel till mej. Tur att jag inte gav upp! Nu är jag utan TV till torsdag nästa vecka men vad gör det? Skall nog lyssna lite mer på radion, det gör man ju inte för ofta på kvällarna. Vill jag se något program kan jag ju göra det i datorn. Jag kan ju också våldgästa mina barnbarn :-) Det känns jätteskönt att jag lyckades att få Viasat att ge upp. Martin åkte hem och "snodde" med sej ett bröd. 
 
Dagen blev, trots vädret, väldigt bra. Ha en härlig helg :-)

Kommentarer

Postat av: Susan

Publicerad 2012-10-22 09:05:15

Grattis, skönt att du fick rätt. TOmt utan TV nu när kvällarna är så långa och mörka så man kan inte ens vara ute i trädgården och pula efter halv 7. Hoppas veckan blir fin / S

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela