Fritidsforskaren

En blogg om vardagen för oss som arbetar med fritidsforskning på heltid

GV flyttat in igen

Publicerad 2012-11-27 08:18:44 i

Säg den glädje som varar. Gubben Värk har flyttat in igen! Började med en smygande, difus smärta i ryggslutet. Äsch tänkte jag det går ju inte att ta bort värken som jag levt med så länge, direkt. Jag hade 4 dagar som var totalt värkfria. Igår var jag på gymet och mådde jättebra efteråt men efter några timmar kände jag den bekanta tröttheten så jag gick o la mej, sov i 2 timmar och när jag vaknade kände jag direkt att Gubben Värk flyttat in igen. Fan! Resten av gårdagen gick i ett töcken av sova, vara vaken. Tillbaka till mitt gamla liv. Imorse vaknade jag och hade så himla ont i ryggen, nacken och huvudet. Vet att jag måste ta till grova piller för att bli av med det värsta men jag försöker stå ut. Skall ut och träna hund hela dagen idag och då vill jag inte vara snurrig i skallen. Men det positiva är att smärtan i ryggen inte strålat ut i höfterna som tidigare, så visst är det en förändring i smärtan. Om det nu var gymet som gjorde detta blir jag förbannad för jag vill inte sluta med det. Men ni som eventuellt har migrän kan förstå hur mitt huvud känns. När jag skulle gå ur sängen så var stelheten inte tillbaka så jag fattar inget alls av detta. Jag tar detta som ett bakslag för om det inte hade fungerat så skulle ju Gubben Värk ha flyttat in i hela kroppen med sina kompisar som förut men det har han inte. Jag har haft dagar värre än så här så jag gör det bästa av dagen idag så får jag se om det är bättre imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela