Fritidsforskaren

En blogg om vardagen för oss som arbetar med fritidsforskning på heltid

Gubben Värk

Publicerad 2012-11-24 15:14:02 i

Nu har det gått några dagar sedan jag gjorde min första behandling och jag mår helt fantastiskt! Stelheten i kroppen har helt försvunnit och jag är inte sne i kroppen längre. Jag fattar ju inte vad som har hänt men tar med tacksamhet emot det jag fått. Normalt är att jag försöker kravla mej ut sängen stel som en pinne, ont i hela kroppen, jag känner hur Gubben Värk har arbetat för att få mej på knä. Nätterna har varit värst eftersom jag inte fått sova en hel natt och det har gjort att jag varit konstant trött, orkar inget. Imorse gick jag ur sängen utan stelhet och var som en "tonåring" i kroppen, satt kvar på sängkanten och funderade på vad som hänt, jag kände mej så lätt. Men jisses, jag har ju sovit en hel natt utan att vakna av värk, kan detta vara sant? Ja bevisligen! Inte ens det negativa vädret gjorde att jag mådde dåligt. Var ute hela dagen för att träna Spero och i vanliga fall får jag betala dyrt för det. Nu har jag inte ens behövt ta en värktablett, känner mej pigg och lätt. Dom sista gångerna jag tränat så har Spero varit väldigt låg men idag var han tillbaka till sitt vanliga jag, pigg o glad. Det kan ju bero på att jag är mer glad och positiv till allt. Nu är ju naturligtvis min undran: hur länge håller det i sej? Tron kan ju försätta berg men kan det vara så att jag blev bra för att jag kom till någon som tog hand om mej och förstod mina problem? Eller är det så att det verkligen fungerar? Inte vet jag men det skall bli väldigt intressant och se hur det blir framöver.
Tack alla för en härlig dag på träningsplanen :-)

Kommentarer

Postat av: Åsa & Mallan

Publicerad 2012-11-25 19:17:05

Härligt!! kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela