Fritidsforskaren

En blogg om vardagen för oss som arbetar med fritidsforskning på heltid

alternativ behandling

Publicerad 2012-11-22 19:08:37 i

Ni som känner mej vet att jag inte tror på alternativ behandling, nä här skall det knapras piller. Är total motståndare till något annat. För ett tag sedan pratade en vän till mej om annan behandling än "piller". Njae, sa jag sådant tror jag inte på. Han tjatade inte utan lät det vara. Häromdagen pratade han med mej igen och sa att jag skulle få en behandling som prov. Tänk va snälla människor det finns! Sagt och gjort så idag åkte jag till en kvinna i Kungsbacka som är utbildad kinesiolog, Birgitta Lundin med företaget Vita Nova. Jag kan lova att jag var skeptisk. Blev mött av en väldigt mjuk och trevlig dam, in i ett rum där hon började berätta för mej vad det hela handlade om. Jaja, tänkte jag, what ever!! Hon pratade om olika energier och en massa annat som jag ju inte tror på. Så var det dags för bänken. Jag la mej på den och hon höll sina händer över mej och genast talade om för mej vad jag hade bra och dåligt. Jag fattade inte ett dugg. Hon sa oxå vad jag hade haft för problem som kunde ligga till grund för olika saker. Över bröstet la hon ett gult papper, jag kämpade för att inte känna något men av någon konstig anledning blev det alldeles varmt där pappret låg. Hon upptäckte att min sneda gång berodde på att vänsterbenet är kortare än det högra, det har läkarna konstaterat för flera år sedan. Därav min lätt sneda gång. Men så kan du inte gå sa hon och tryckte på vänsterhöften 3 gånger och benen var lika långa. Hade det inte varit på min kropp hade jag inte trott ett ögonblick på det. Sedan satt hon på en stol och började mentalt prata med mitt undermedvetna och återigen, hade jag inte legat där hade jag inte trott på det. Jag svarade inte med ord men när hennes hjärna på nåt konstigt sätt frågade mitt undermedvetna olika frågor fick hon svar. Hon sa till mej vad jag hade svarat i mitt undermedvetna! Vid ett tillfälle sa hon att "vi lämnar detta, jag hör att det är obehagligt". Rätt igen! Jag fick några droppar att dricka innan vi skildes åt och när jag gick så gick jag inte snett och trycket i huvudet, som jag haft i alla år, var borta. Min rygg kändes helt ok, huvudet lätt och jag kände mej lättare när jag gick. Jag känner mej lätt illamående men det visste jag. Ett besök till skall behövas för att jag skall kunna ta åt mej av allt, vi får se om jag kan det, det kostar ju. Hon sa också att jag aldrig sover djupt, helt rätt, jag har inte sovit en hel natt sedan urminnes tider. Det skulle hon kunna hjälpa mej med,  det får väl blir en sväng med lackväskan för att få ihop pengarna till nästa besök. 
 
Jag som aldrig har trott på detta är fortfarande inte helt övertygad men kan hon hjälpa mej med resten så är jag beredd på att säga att det finns mirakel i form av energier. Jag är så tacksam för att Lee Hansen såg till att jag fick komma till Vita Nova.
 
Hon frågade och fick svar på flera frågor som bara är mellan henne och mej, massor ur mitt privatliv som hon inte hade en aning om. En helt fantastisk upplevelse.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-11-22 19:18:35

Jösses, det lät verkligen intressant! Vad kostar det egentligen? Om du går en gång till och det fortfarande känns bra, då måste man ju bara försöka! Kramar

Svar: BL varje besök kostar 650:-.
fritidsforskarens.blogg.se

Postat av: Annette Wålarö

Publicerad 2012-11-22 19:28:29

Om du nu käkat piller i 100 år utan att det hjälpt, så kan det ju i alla fall inte bli värre. Piller kostar ju också pengar ...
Kram

Svar: ja det är rätt och piller gör att jag mår dåligt, blir dåsig. Ja det var en spännade grej. Kram.
fritidsforskarens.blogg.se

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-11-22 19:34:33

Det är häftigt när det fungerar!!

Postat av: Marie Lindh

Publicerad 2012-11-22 19:41:30

Tycker det låter som om du borde ge henne en gång till! Måste ju vara en härlig känsla!

Svar: ja jag mår ovanligt bra, får hoppas det håller i sej. Lee har ju utbildat sej och är jätteduktig så jag går till honom sedan.
fritidsforskarens.blogg.se

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-11-22 20:09:25

Du är välkommen !!!

Postat av: Carina & Nixa

Publicerad 2012-11-22 20:18:19

Vad intressant att läsa om! Jag är också en skeptiker - precis som du - men samtidigt går det ju inte att avfärda människor som säger sig blivit hjälpta av olika saker.
Jag har en arbetskamrat som varit hos en kinesiolog här i Varberg, och hon hade en liknande berättelse. Kan man lära sig något nytt av att vara öppen, är det ju dumt att säga nej :)

Postat av: Lee

Publicerad 2012-11-22 20:19:45

Allt Är ju energier.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela