Fritidsforskaren

En blogg om vardagen för oss som arbetar med fritidsforskning på heltid

skogsmulle

Publicerad 2012-12-15 12:24:05 i Allmänt,

alla vill vara med och tända i kaminen, idag tänds det
med flintstål kanske det lyckas..
katten har lagt sej tillrätta och väntar på den goa
värmen.
det ser inte mycket ut men det blev en underbar brasa
som brann hela kvällen. För barnen blev det ju kul att se
att man kan använda stål till att tända eld.Kan det kanske
vara värdelöst vetande i dessa moderna tider?
hela familjen följer julkalendern
mamma Elin hade jobbat natten så hon sov när vi andra
åt frukost
eftersom det inte blev någon Mulleskog idag, vädret
var alldeles för besvärligt, så fick det bli lite bad. Ungarna 
är alldeles tokiga i att bada.
det värsta är när man skall ta upp minstingen, jisses
va han skriker, men han kan ju inte vara där för länge
även om vattnet är varmt. När ungarna var upplockade och 
torkade hade jag sår i öronen och begav mej hemåt.
i bilen på vägen hem satt jag och fasade för att behöva
skotta bort all tunga, blöta snö. Jag slapp, det var gjort 
när jag kom hem, vilken skön känsla.
taket är stöttat, den blöta snön är tung och jag vill inte
ha taket i huvudet. Men det var oxå gjort när jag kom 
hem. Lyx att komma hem och inte behöva göra något.
 
 

Kommentarer

Postat av: Susan

Publicerad 2012-12-17 00:23:54

Vilken lyx att ha skottat när man kommer hem, blir lite lätt avis ;)
Men med så lite snö behöver man väl inte skotta ha ha.
Ha en fin ve / S

Svar: nä, nu behöver vi inte skotta mer, nu är det skridskor som gäller :-)
fritidsforskarens.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela