Fritidsforskaren

En blogg om vardagen för oss som arbetar med fritidsforskning på heltid

elitträning

Publicerad 2013-01-19 11:24:36 i Allmänt,

När vi var här på vår promenad var det väl ingen som 
kunde drömma om att Spero en dag skulle komma till
elitlydnad. Här är han liten och har en härlig kompis i
Pajaz. Helt utan sorger och bekymmer.
leka det var livet som här med sin syster.
med hjälp av Bengt började vi valla, det var så himla
svårt men vi tränade flitigt och blev bättre o bättre.
tränade lite platsliggning med kompisen Sally.
Det visade sej att Spero var en riktigt duktig spårhund
så det blev lite av det oxå.
Hos bästa kompisen Belinda var Spero på SPA, härlig
att kunna lämna in honom och få reda på att han är 
helt ok i hela kroppen och alla muskler.
simma var inte det roligaste men måste man så gör 
man det.
Speros favoritplats när vi är hemma, vinter som sommar.
så började då lydnadsträningen ge resultat och vi tävlade.
Det gick bra så vi kom upp till elitlydnad och nu tränar vi
för det. Men oj va det är svårt för här får inget gå fel. Jag trodde
i min enfald att jag skulle kunna tävla till sommaren men det
får jag glömma. Momenten tar jättelång tid att lära in och det
är oxå så många moment och allt skall ju fungera. Men vi
tränar på och hoppas kunna försöka tävling detta år på
okänd plats. 
Spero är en helt fantastik hund att arbeta med. Han vill
verkligen göra allt jag ber om men ibland har vi lite otur
när vi tänker. Mest jag! Jag ser fram emot många år med
honom både som tävligshund och som kompis.

Kommentarer

Postat av: Carina & Nixa

Publicerad 2013-01-19 22:19:34

Det är så härligt att se er tillsammans! Den ständiga kommunikationen och samarbetet mellan er är underbar :) Lycka till, ni kommer att tävla i eliten i år <3

Svar: tack snälla, ja just nu känns det jättebra :-)
fritidsforskarens.blogg.se

Postat av: Susan

Publicerad 2013-01-23 21:30:07

Härligt att Du funnit det du sökt i din Spero. Jag hade inga problem med att tro att ni skulle ta er till eliten , det kändes självklart :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela