Fritidsforskaren

En blogg om vardagen för oss som arbetar med fritidsforskning på heltid

trött på vintern

Publicerad 2013-02-13 16:11:39 i Allmänt,

Efter ett långt uppehåll var vi tillbaka i vallhagen. Kan
bara säga att det är jättekul. Det har blivit en hel del
lydnad och jag har märkt att Spero inte riktigt varit 
focuserad. Att valla lite emellanåt är inte fel, det är ju
trots allt det som är hans grej. Vi mådde båda riktigt
bra när vi kom hem. Märkte en helt annan trötthet hos
honom än när vi bara tränar lydnad.
sedan var det dags att installera Bibbi hos oss, inga
problem. Hon har ju varit här förut så det gick jättebra.
Bibbi är en riktigt trevlig hund som är jättelätt att ha. 
Jag hade visserligen glömt bort att hon kan vara lite sur
på andra hundar så jag blev lite förvånad när hon muckade
lite med en annan hund och inte kom när jag ropade. Men 
det gick bra, jag fångade in henne och promenaden fortsatte.
Eftersom Spero inte går fram till andra hundar och alltid är
utan koppel så tänkte jag mej inte för. 
Jag lyckades dra på mej en lunginflammation, inte så
bra, mår skit. Blev så glad när mina vänner kom förbi
med tulpaner och tog hand om mej lite. Man är ju inte
så kaxig när luften tar slut. Spero är helt fantastisk för
han är ute i trädgården och tar hand om Bibbi, bjuder in
till lek och försöker underhålla henne, fast det är ju sej
själv han underhåller. Men det tog bara ett litet tag så
upptäckte Bibbi att man kan gå igenom häcken och ut
på ängen så jag kunde inte ha henne ute så mycket som
jag ville. Hon såg så rolig ut när hon gick igenom första 
gången, jag satt så jag såg henne, hon tittade först åt 
mitt håll sedan på Spero och vips va hon igenom. Spero 
stod kvar och undrade väl vad som hände för hon kom 
inte in igen. Men hon får vara ute när jag sitter så jag ser
henne då kan jag säga till henne. 
Februari och mars kan vara riktiga vintermånader men jag
hoppas verkligen att det inte blir så. Är riktigt trött på vintern
som så många andra. Fast jag har ju hört talgoxen kvittra så
snart är det vår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela