Fritidsforskaren

En blogg om vardagen för oss som arbetar med fritidsforskning på heltid

svamskogen

Publicerad 2012-10-23 15:59:00 i

en underbar skog var vi i idag, har som vanligt ingen koll
utan litar på att Mia vet var vi är, och det vet hon.
Det börjar bli svårt att hitta svampen nu, en del är
så blöta att vi låter dom stå, men det finns fortfarande
mycket att ta av.
svamp i olika former och sorter i skogen, det är tur att
jag lärt mej känna igen en kantarell. Förra året såg 
jag inte skillnad utan sprang till Mia och frågade om det
var rätt svamp. Idag kan jag hitta själv men jag håller
mej i närheten av Mia för hon kan skogarna.
dom gömmer sej verkligen, ibland trampar man på dom.
den obligatoriska äggmackan smakar som en 
3 rätters middag. 
det blev lite fel så vi var tvugna att klättra, fy fan va det
var jobbigt men upp kom vi under pust och stön.
just nu är naturen så fin, man kan bara njuta av
en regnfri dag i skogen.
en fin giftig färgklick i skogen.
 
Efter 4 timmar i skogen med upp o ner var vi ganska 
slut, plan mark har jag inga problem med men jag 
har blivit så stel i kroppen så det är lite "tjorvigt" att
gå upp o ner. Men vi gav oss inte och vi fick en härlig
dag i skogen. Helt tyst var det, bara våra hundar hördes
när dom skulle ha samma pinne/stock. Nu ligger Spero
och sover, som han har sprungit idag, jättekul. 
Detta var allt för denna gång, ha det bra alla !

Kommentarer

Postat av: Susan M

Publicerad 2012-10-26 00:32:56

Å så skönt att strosa i skogen med trevlig sällskap och god lunch. Plockar inget annat än kantareller och det finns ju så man vet inte vad man ska göra med allt.
Trevlig helg :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela