Fritidsforskaren

En blogg om vardagen för oss som arbetar med fritidsforskning på heltid

besök hos barnbarnen

Publicerad 2012-10-26 18:25:37 i

 
Idag var jag barnvakt åt mitt yngsta barnbarn, Hector.
Hans bror, Maximus, skulle på 4 års kontroll. Hector
älskar att äta och en smörgås med smör och lite snor
är ju bara så gott. 
han är en riktig linslus och trots en förkylning är han 
lika glad. Jag blir nog inte lika glad när jag blir sjuk i 
hans förkylning som han säkert har delat med sej.
det är ngt konstigt med mina fötter, sticker ut något
som jag måste ta bort, oj va han jobbade för att dra
loss tårna, han var helt slut men gav inte upp.
om jag står på huvudet kanske dom försvinner...
Jag tror att min kompis Spero kan hjälpa mej men jag
går för säkerhets skull på huvudet ifall dom skulle 
försvinna av sej själv.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela