Fritidsforskaren

En blogg om vardagen för oss som arbetar med fritidsforskning på heltid

spår igen

Publicerad 2012-11-15 21:45:29 i

Idag hade vi en härlig dag i skogen. Jag har ju inte
spårat med Spero i skogen mer än en gång när han
var liten. Sedan har det blivit lite ängsspår här hemma.
Mia gick ett spår idag och det var inte helt lätt, gick
genom blandad terräng, bokskogen var svårast men
han löste det, han fick inte med sej apporten men
han löste spåret genom dom tjocka, blöta löven. Då 
var jag stolt. Det var mossa och ris som var lättast
det syntes på honom när han jobbade. I början av 
spåret slog han väldigt mycket men när han hade
gått halva så slog han nästan inte alls och tog alla
föremålen som låg i spåret. Jag måste säga att jag
blev riktigt sugen på spår igen, det är ju så kul att se
hunden jobba. Speros spår var ca 400 m idag så han
var så trött när vi kom hem att han sovit i princip hela 
kvällen. Men det var inte sista gången vi spårade, det
kan jag lova. 
Efter spårskogen åkte jag för att hämta bilen som var
på service och däckbyte, den var inte klar så det blev
lite väntan, sedan blev det Maxi, det ekar i kylskåpet
så jag var tvungen att fylla på. Efter det tankade jag 
bilen och var hemma kl 17.00, en heldag som var kanon.
Tack Mia och Barbro för en fin dag i spårskogen. Det gör
jag gärna om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela