Fritidsforskaren

En blogg om vardagen för oss som arbetar med fritidsforskning på heltid

min vän sover gott nu utan plågor.

Publicerad 2012-11-11 19:10:01 i

Vi hann aldrig upp till sjukhuset, Gerda somnade 16.20 idag. Men jag tror att hon var omedveten om att vi inte var där när hon somnade. Familjen var där och vi fick ta farväl av henne. Personalen hade gjort henne så fin, jag är helt övertygad om att Gerda har ett avtal med Vår Herre så att hon har kommit till sina älskade hundar. Där fortsätter hon att träna sina djur och alla andra som är där. Tack för att du var min vän, jag kommer alltid att sakna dej.
 
Sorg kan vara förlamande
Sorg ger oss perspektiv på livet
Sorg hämmar våra tankar
Sorg visar oss vem som är våra vänner och delar vår sorg
Sorg visar oss att livet är för kort för att reta upp sej på småsaker
Sorg lär oss uppskatta livet och allt runt omkring oss
Sorg gör ingen skillnad på fattig eller rik
Sorgen kan man aldrig ge bort, den är alltid bara din
I sorgen kan man känna kärlek, det är det som får oss
att gå vidare
Tiden helar oss och läker vår sorg
Vi måste ge oss tid att sörja och ta emot trösten som tiden ger.
 
 

Kommentarer

Postat av: Carro

Publicerad 2012-11-12 15:08:04

Visste inte att det var Gerda du sörjde... :(
Skönt att ni fick ta farväl ordentligt, och att hon hade sin familj hos sig <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela