Fritidsforskaren

En blogg om vardagen för oss som arbetar med fritidsforskning på heltid

lite av varje

Publicerad 2012-11-05 10:03:54 i

Har varit hos en ny läkare som jag trodde skulle kunna hjälpa mej vidare i mitt sökande efter smärtlindring. I första hand ville jag ha hjälp med mitt ben som jag inte känner, en remiss till Spenshult som tidigare har åtgärdat det. Han satt i 20 minuter och pratade om olika mediciner jag skulle ta och om att det var farligt att bli deprimerad. Vem fan är deprimerad? Nu blev det så att jag som aldrig brukar vara svarslös bara lyssnade och förstod att han pratade på som en tok för att han inte hade en aning om vad han skulle göra. När jag sökte till denna läkarmottagningen blev jag ombedd att lämna in mina journaler så att läkaren hann att läsa in sej på min smärtproblematik. Det har ju blivit en ganska gedigen bunt, jag ju har flera olika sjukdomar. Jag frågade om han hade läst min journal, nä sa han bara tittat och sedan började han prata om sina jäkla piller igen. Jag skulle beställa en tid till januari då han skall börja en nertrappning av den medicin jag har nu och sätta mej på Citodon, Panocod och Ibumetin 600 mg. Jävla tönt!! Nu skall jag ringa och be att få en anna läkare, jag blir ju narkoman om jag äter det som han föreslår. Han är helt övertygad om att jag är deprimerad. Slutorden var att "var inte ledsen du skall se att det ordnar sej". 
 
Som vanligt har jag tränat mycket lydnad och har nu beslutsångest om jag skall tävla eller inte, men det är ju så jag är. När det närmar sej anmälan till tävling ser jag allt som inte är klart, fast det är klart. Spero har lärt sej massor på kort tid utan att man forcerad fram momenten. Vi har åkt runt till olika ställen för att ge hundarna vana att vara på olika klubbar och han klarar det bra. Störningar går mycket bättre men på en tävling är det massor med störningar som man inte kan få när man tränar. Jaja, vi får se om jag startar eller om jag väntar. Tur att man har olika människor att träna med så det kommer in nya hundar, vi har tränat med löptikar ett par gånger och visst märks det på våra hanhundar men efter en stund har dom skött sej förvånansvärt bra. Det är en jäkla störning! Nu har vi några dagars "ledigt" så att "poletten" skall trilla ner i huvudet på Spero. Går ju inte att träna varje dag, han är fortfarande väldigt ung så han behöver också vila efter träning. Jag tror att om han får vila lite så blir han mer motiverad när vi tränar igen och jag har märkt att han är mer focuserad, dom momenten som vi kanske hade lite "strul" med fungerar efter vila. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela