Fritidsforskaren

En blogg om vardagen för oss som arbetar med fritidsforskning på heltid

tävling

Publicerad 2012-12-02 08:19:50 i

sitter här med mitt morgonkaffe och reflekterar över 
gårdagen. Jag har en ELITHUND, känns inte fel att 
säga. Visst jag vet att det är en lång väg dit men jag
har  en kanonhund. Inte ens 3 år, tävlat 4 gånger och 
uppflyttad till elit lydnad. Tränat har vi gjort men eftersom
jag tror på att "vila hunden i form" har vi också vilat mycket.
Dom dagarna har bestått i promenader eller bara vara hemma
och gå korta promenader. Eftersom jag alltid har Spero lös
så kan han springa och göra vad han vill, helt utan krav.
startade hemmifrån när det precis började ljusna och 
färden gick mot Varbergs BHK. En härlig morgon.
Det luktade så gott av glögg och pepparkakor när man
kom fram. En jättebra ordnad tävling. Stugan var så 
fint pyntad med julgran och tomtar.
mitt protokoll, som jag verkligen inte skäms för, han 
gick så fint. Visst finns det saker att förbättra men
vad vore hundträningen utan det. Nu har vi semester
och sedan tar vi itu med momenten i eliten.
 
Avslutningsvis vill jag berätta att jag som alltid är så
nervös inför en tävling att jag flera dagar i förväg sitter
på toa, gå säkert ner 10 kg! Dagen före tävlingen var jag
och fick Reiki behandling och var väldigt splittrad med
trasiga nerver inför tävlingen. Det ordnar jag sa Lee till
mej och jag som nu tror på allt "humbug" blev ju jätteglad.
Jag har ju känt vilken effekt det haft på min kropp, Nu kan 
jag nog blir lurad att tro på allt. Nåväl, jag fick några droppar
och skulle då blir lugnare inför tävlingen nästa dag. Kan väl
erkänna att jag var lite skeptisk. Tävlingsdagens morgon 
började jag med en stabil grötfrukost!! Inget akuttoabesök!!
Kände mej hur lugn som helst, började känna efter men nä,
jag var helt lugn. Bilfärden till Varberg gick i ett sträck utan 
stop på någon bensinstation för ett toa besök. När jag anlände
till klubben gick jag in och drack kaffe!  Jag var helt lugn, helt
otroligt. Väntade på min tur, sista starten, nr 8 ute med Spero
och bara lät honom vara, inga krav eller något. Jag ropades in och
kände att visst vi klarar detta. Vilken kanonkänsla att kunna
tävla utan att undra om jag kommer att genomföra programmet
utan att behöva "göra i byxan". Självklart påverkade mitt lugn Spero, han
var så glad och positiv. Han undrade väl vad som hänt med hans
vanligtvis hysteriska matte.
 
Imorse vaknade jag med en härlig känsla i kroppen. Inget direkt
på programmet idag. Skall pyssla lite här hemma och om jag
känner att jag får lust blir det lite bak av lussekatter. Spero kommer
nog att vilja vara ute och nu är det ju fruset så  han får göra precis
vad han vill idag.
 
Utan alla mina träningskompisar hade detta inte varit genomförbart.
TACK TILL ER ALLA!
 

Kommentarer

Postat av: Åsa & Mallan

Publicerad 2012-12-02 08:26:07

Grattis igen! vilken härlig känsla du måste haft. Häftigt att han är elithund, kändes som igår han kom till dig! Kanske kan låna dina droppar ;-) . Ha det gott och njut av framgångarna! kram

Postat av: Lena

Publicerad 2012-12-02 08:39:14

Grattis igen! Storartat!

Postat av: Cima-Kelliegården

Publicerad 2012-12-02 17:11:49

MASSA grattis ifrån stolt uppfödare och massor av lycka till framöver.

Kram Cima

Svar: tack så mycket, nu väntar nya utmaningar. Kan inte nog poängteras vilken kanonhund jag har. Kärleken till honom gör nästan ont, behöver inte förklara, du om någon vet vad jag menar.
fritidsforskarens.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela